Najważniejsze funkcjonalności
PrestaShop

TOMASZ MORDEL autor wpisu

Przedsiębiorca, założyciel firmy BigCom. Ekspert z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinach programowania
i e-commerce. Moja misja? Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które napędzają biznesowy sukces moich klientów.

Czym jest i dla kogo powstała

PrestaShop?

PrestaShop to platforma e-commerce, umożliwiająca łatwe tworzenie i zarządzanie sklepami online.

Dzięki swojej elastyczności oraz praktycznie nieograniczonym możliwościom, PrestaShop jest doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców pragnących prowadzić sprzedaż przez internet.

Najważniejsze funkcje PrestaShop

W PrestaShop podstawowe moduły niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepu są całkowicie darmowe i dostępne dla każdego. Oprócz tego istnieją jeszcze płatne wtyczki - stale aktualizowane i wspierane.

ELASTYCZNOŚĆ I DOSTOSOWANIE

Ponad 600 funkcji gotowych do aktywacji jednym kliknięciem oraz wiele płatnych rozszerzeń do wyboru.

ŁATWOŚĆ OBSŁUGI

PrestaShop charakteryzuje się intuicyjnym interfejsem administracyjnym, który pozwala łatwo zarządzać sklepem. Możesz dodawać produkty, obsługiwać zamówienia, śledzić statystyki sprzedaży i więcej, nawet bez specjalistycznej wiedzy technicznej.

BEZPIECZEŃSTWO

Presta zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, co jest kluczowe dla ochrony danych klientów i reputacji Twojej marki.

WSPARCIE TECHNICZNE

Dostęp do profesjonalnego wsparcia technicznego pozwala szybko rozwiązywać problemy i utrzymywać płynne działanie sklepu.

SKLEP W WERSJI ZAGRANICZNEJ

Twój e-sklep może być łatwo dostępny w różnych językach, a ceny mogą być wyrażane w różnych walutach, z uwzględnieniem lokalnych przepisów podatkowych.

NIEOGRANICZONY KATALOG PRODUKTÓW

Sklep może posiadać nieograniczoną liczbę produktów i kategorii. Określ ceny i monitoruj stany magazynowe dla każdego produktu. Automatyczna aktualizacja stanów magazynowych i powiadomienia o niedoborach.

SZEROKIE MOŻLIWOŚCI PRODUKTOWE

Możliwość dodawania różnorodnych atrybutów, wariantów produktów, tworzenia zestawów produktowych, określania różnych cen dla różnych grup klientów, zarządzania stanami magazynowymi i wiele innych.

ZARZĄDZANIE ZAMÓWIENIAMI I PŁATNOŚCIAMI

Funkcje monitorowania statusów zamówień, generowanie faktur, zarządzanie zwrotami, integrację z różnymi metodami płatności i wiele innych.

LICZNE INTEGRACJE

Możliwość integracji z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, usługi logistyczne, narzędzia marketingowe, platformy społecznościowe i wiele innych.

AKCJE PROMOCYJNE I PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE

Moduły PrestaShop do programów partnerskich i lojalnościowych pomogą w zwiększeniu popularności działań marketingowych oraz zachęcą użytkowników do zaangażowania się w tworzenie społeczności.

WSPARCIE DLA SEO

PrestaShop oferuje narzędzia do optymalizacji SEO, które wspierają pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Możesz dostosować meta tagi, tworzyć SEO-friendly adresy URL, generować mapy witryny XML i więcej, aby zwiększyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania.

WSPARCIE SPOŁECZNOŚCI

Presta cieszy się ogromną społecznością użytkowników i deweloperów, gotową udzielić pomocy i dzielić się wiedzą. To oznacza, że zawsze masz dostęp do wsparcia i aktualnych informacji na temat platformy.

Jak dokładnie przebiega wdrożenie sklepu internetowego PrestaShop?

1. Analiza potrzeb Klienta

Zaczynamy od rozmowy, od poznania potrzeb i oczekiwań względem e-sklepu. Ustalamy preferowaną kolorystykę, wygląd sklepu, ale i funkcjonalności.

Chętnie pytamy o przykładowe sklepy, które podobają się Klientowi pod względem graficznym – po to, aby w pełni zrozumieć gust i estetykę, w której mamy działać.

Na tym etapie proponujemy optymalne rozwiązania i ustalamy ostateczny zakres prac.

2. Szablon graficzny sklepu internetowego

Wykonujemy szablon graficzny sklepu internetowego: strony głównej, podstrony kategorii, podstrony produktu, podstrony koszyka, a także wersji mobilnej.

Na tym etapie projekt graficzny zapisany jest w postaci obrazów w formacie PNG, nie zawiera elementów dynamicznych ani klikalnych.

Jeżeli pojawią się uwagi, analizujemy je i implementujemy
w projekcie, który następnie ponownie przedstawiamy Klientowi do oceny.

3. Zaprogramowanie sklepu w oparciu o PrestaShop

Kodujemy zatwierdzony przez Klienta szablon graficzny
w oprogramowaniu PrestaShop. Integrujemy go z niezbędnymi systemami – płatnościami, kurierami, programami księgowymi i magazynowymi. Pracujemy także responsywnością – aby e-sklep doskonale działał na każdym urządzeniu – także na tabletach i smartfonach!

Jeżeli posiadasz już e-sklep w oparciu o inny silnik, przenosimy Twój obecny sklep na PrestaShop, poprawiamy jego funkcjonalność i wygląd!

4. Testujemy sklep i udostępniamy go Klientowi

Po ukończeniu prac testujemy całym zespołem poprawność wdrożenia oraz eliminujemy wszystkie błędy.

Przekazujemy także Klientowi link do wersji roboczej sklepu
oraz dane do logowania do panelu administracyjnego wraz
z instrukcjami dotyczącymi zarządzania poszczególnymi elementami. Nasz wdrożony sklep umożliwia zarządzanie wszystkimi elementami strony sklepu z poziomu panelu administracyjnego, włączając w to dodatkowe treści (konstruujące szablon), linki, banery, slidery.

5. Przeniesienie sklepu na docelowy serwer Klienta

Po akceptacji wykonanego wdrożenia następuje przeniesienie sklepu na serwer Klienta. Po otrzymaniu od Klienta potrzebnych danych, instalujemy sklep na wskazanym serwerze i domenie.

A dodatkowo, Twój sklep online będzie regularnie przez nas monitorowany i optymalizowany, aby zapewnić mu jak najlepszą wydajność.

TOMASZ MORDEL autor wpisu

Przedsiębiorca, założyciel firmy BigCom. Ekspert z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinach programowania
i e-commerce. Moja misja? Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które napędzają biznesowy sukces moich klientów.

Copyright BigCom

2024

– wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności