Najważniejsze funkcjonalności
Magento

TOMASZ MORDEL autor wpisu

Przedsiębiorca, założyciel firmy BigCom. Ekspert z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinach programowania
i e-commerce. Moja misja? Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które napędzają biznesowy sukces moich klientów.

Czym jest i dla kogo powstała

Magento?

Magento to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce na świecie. Zaprojektowana z myślą o elastyczności i skalowalności, Magento oferuje rozwiązania zarówno dla małych sklepów internetowych, jak i dla dużych przedsiębiorstw.

Istnieją dwa sposoby korzystania z silnika Magento. Możemy wybrać wersję Open Source (dostępną za darmo i otwartą) lub wersję Commerce (płatną).

Najważniejsze funkcje Magento

Wersja darmowa jest rozwijana przez społeczność. Jeśli potrzebujesz pomocy od deweloperów Magento, musisz bezpośrednio skontaktować się z firmą, aby uzyskać spersonalizowaną ocenę kosztów implementacji.

BEZPIECZEŃSTWO

Magento przykłada niebywały nacisk do kwestii bezpieczeństwa – praktycznie każda aktualizacja zawiera łatki bezpieczeństwa chroniące przed potencjalnymi atakami hakerskimi.

Wydajność

Nie każdy system jest w stanie efektywnie obsłużyć duże obciążenia ruchem, zwłaszcza nagłymi skokami. Magento, działające na stabilnym serwerze, gwarantuje płynność działania nawet przy wysokim natężeniu ruchu w sklepie.

Elastyczność

Szerokie opcje dostosowania zarówno wyglądu sklepu, jak i jego funkcjonalności. Dzięki ogromnej różnorodności gotowych rozszerzeń (zarówno darmowych, jak i płatnych), wiele funkcji Magento można z powodzeniem wdrożyć do e-sklepu.

CMS

Dzięki wbudowanemu systemowi zarządzania treścią (CMS), Magento umożliwia łatwe zarządzanie treścią nawet dla użytkowników nieposiadających wiedzy programistycznej.

Personalizacja

Magento umożliwia głęboką personalizację doświadczeń zakupowych, co pozwala firmom dostosować swoje sklepy do unikalnych potrzeb swoich klientów.

Wsparcie dla SEO

Platforma oferuje bogate funkcje SEO, co ułatwia pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarkach internetowych i zwiększa ich widoczność online.

Liczne integracje

Możliwość integracji z krajowymi firmami e-commerce, obejmującymi różnorodne usługi, takie jak płatności online, kurierzy oraz narzędzia wspomagające rozwój i zwiększanie sprzedaży.

Obsługa zamówień

Magento umożliwia zarządzanie wszystkimi zamówieniami z poziomu jednego panelu administracyjnego. Pozwala na filtrowanie danych, automatyczne aktualizowanie statusu zamówień oraz konfigurację powiadomień o nowych zakupach.

Zarządzanie katalogiem produktowym

Możliwość dodawania do swojego sklepu nieograniczonej liczby produktów, kategorii oraz podkategorii. Możesz definiować ich atrybuty, ustawiać stawki podatkowe oraz korzystać z zaawansowanych opcji kalkulacji cen.

System magazynowy

Magento umożliwia także masowe importowanie i eksportowanie produktów, zarządzanie stanami magazynowymi oraz zbieranie opinii i recenzji na temat poszczególnych produktów.

Możliwość integracji z systemami zewnętrznymi

Opcje integracji e-commerce z różnorodnymi systemami sprzedażowo-marketingowymi. Dzięki elastycznej konstrukcji silnika, możesz połączyć swój sklep z systemem CRM, narzędziami analitycznymi, porównywarkami cen, platformami handlowymi takimi jak Amazon czy Allegro, oraz z Google Merchant Center.

Wsparcie dla handlu międzynarodowego

Platforma zapewnia wsparcie dla handlu międzynarodowego poprzez dostarczenie zaawansowanych narzędzi, które umożliwiają obsługę wielu walut, języków, stawek podatkowych oraz obszarów wysyłki.

Jak dokładnie przebiega wdrożenie sklepu internetowego Magento?

1. Analiza potrzeb Klienta

Zaczynamy od rozmowy, od poznania potrzeb i oczekiwań względem e-sklepu. Ustalamy preferowaną kolorystykę, wygląd sklepu, ale i funkcjonalności.

Chętnie pytamy o przykładowe sklepy, które podobają się Klientowi pod względem graficznym – po to, aby w pełni zrozumieć gust i estetykę, w której mamy działać.

Na tym etapie proponujemy optymalne rozwiązania i ustalamy ostateczny zakres prac.

2. Szablon graficzny sklepu internetowego

Wykonujemy szablon graficzny sklepu internetowego: strony głównej, podstrony kategorii, podstrony produktu, podstrony koszyka, a także wersji mobilnej.

Na tym etapie projekt graficzny zapisany jest w postaci obrazów w formacie PNG, nie zawiera elementów dynamicznych ani klikalnych.

Jeżeli pojawią się uwagi, analizujemy je i implementujemy
w projekcie, który następnie ponownie przedstawiamy Klientowi do oceny.

3. Zaprogramowanie sklepu w oparciu o Magento

Kodujemy zatwierdzony przez Klienta szablon graficzny
w oprogramowaniu Magento Integrujemy go z niezbędnymi systemami – płatnościami, kurierami, programami księgowymi
i magazynowymi. Pracujemy także responsywnością – aby e-sklep doskonale działał na każdym urządzeniu – także na tabletach i smartfonach!

Jeżeli posiadasz już e-sklep w oparciu o inny silnik, przenosimy Twój obecny sklep na Magento, poprawiamy jego funkcjonalność i wygląd!

4. Testujemy sklep i udostępniamy go Klientowi

Po ukończeniu prac testujemy całym zespołem poprawność wdrożenia oraz eliminujemy wszystkie błędy.

Przekazujemy także Klientowi link do wersji roboczej sklepu
oraz dane do logowania do panelu administracyjnego wraz
z instrukcjami dotyczącymi zarządzania poszczególnymi elementami. Nasz wdrożony sklep umożliwia zarządzanie wszystkimi elementami strony sklepu z poziomu panelu administracyjnego, włączając w to dodatkowe treści (konstruujące szablon), linki, banery, slidery.

5. Przeniesienie sklepu na docelowy serwer Klienta

Po akceptacji wykonanego wdrożenia następuje przeniesienie sklepu na serwer Klienta. Po otrzymaniu od Klienta potrzebnych danych, instalujemy sklep na wskazanym serwerze i domenie.

A dodatkowo, Twój sklep online będzie regularnie przez nas monitorowany i optymalizowany, aby zapewnić mu jak najlepszą wydajność.

TOMASZ MORDEL autor wpisu

Przedsiębiorca, założyciel firmy BigCom. Ekspert z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinach programowania
i e-commerce. Moja misja? Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które napędzają biznesowy sukces moich klientów.

Copyright BigCom

2024

– wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności